Breitling Navitimer Super Constellation

  • warning: array_map() [function.array-map]: Argument #2 should be an array in /hosting/www/chronomania.cz/www/modules/system/system.module on line 1015.
  • warning: array_keys() expects parameter 1 to be array, null given in /hosting/www/chronomania.cz/www/includes/theme.inc on line 1820.
  • warning: Invalid argument supplied for foreach() in /hosting/www/chronomania.cz/www/includes/theme.inc on line 1820.
Picture by: 
www.breitling.com
<p>Breitling podporuje legend&aacute;rn&iacute; letoun C-121C Super Constellation</p>

Patrně není švýcarského hodináře, který by měl s letectvím toliko společného, jako má Breitling. Ostatně spojitost s létajícími stroji je znát z valné většiny modelové nabídky. Výjimkou není ani nová edice Navitimer Super Constellation, kterých z výroby vzejde jen 1049 kusů.

Důvodem vzniku této speciální edice letecké řady Navitimer je podpora organizace, které opečovává legendární letoun N73544 Lokheed C-121C Super Constellation, který je v současné době umístěn v basilejském hangáru a na svém trupu dává na odiv mohutný nápis Breitling Super Constellation, na "ocasu" pak logo hodináře.

Letoun se neblaze proslavil svým poruchovým agregátem (18-válec Wright R-3350). Jeho nešťastná konstrukce má na svědomí mnoho ztracených letadel a hlavně vyhaslých lidských životů. Nicméně vojenská verze s označením C-69 patřila k nejlepším dopravním letadlům druhé světové války a samotné C-121 pak aspirovalo na titul nejrychlejšího dopravního letounu, který byl již krátce po válce používán k transatlantickým letům.

Breitling Navitimer Super Constellation

Stroj C-121C byl léta ve službách US Air Force, následně sloužil instituci Smithsonian. Později byl prodán švýcarské organizaci Super Constellation Flyars Association (SCFA) a zde od roku 2003 pobývá.

Proces obnovy strojních součástí téměř 60 let starého letounu si samozřejmě vyžádal nemalé investice, kterých se ale s radostí zhostila právě značka Breitling, když pro tento účel uvolnila ze svých rozpočtů v přepočtu milion amerických dolarů. Limitovaná edice hodinek s příslušnými odkazy tohoto legendárního letounu je pak ideálním nástrojem k šíření povědomí.

Letoun C-121C Super Constellation

Nové Navitimer: opět s chronografem, opět bez in-house strojku

Srdcem hodinek je mechanický kalibr, který vychází ze známého a robustního strojku ETA 7753. Breitling tak od společnosti ETA zakoupí příslušný počet ebauche strojků a tyto ve svých dílnách ozdobí a kalibry následně putují do zkušeben organizace COSC, kde vyhovující získají certifikát Chronometer. Breitling totiž certifikuje každý kus hodinek a to bez ohledu, zda uvnitř mají mechanický strojek nebo SuperQuartz napájený baterií.

Ačkoli by vzhledem k nabízeným funkcím hodinky mohly disponovat in-house strojkem Calibre 01, hodináři vsadili na osvědčenou klasiku, která je rovněž spolehlivá a zároveň dokáže udržet koncovou cenu hodinek na přijatelné mezi.

Breitling Navitimer Super Constellation

Tvář číselníku pod safírovým sklem je téměř k nerozeznání od běžných Navitimerů. Rozdílem je zvěčněný název organizace a připomínka limitované výroby pod ním. Z černého podkladu vykukuje trojice bílých subciferníků, na kterých obíhá:

  • mimostředná sekundová ručka (pozice "9")
  • 12-hodinový sčítač chronografu (pozice "6")
  • 30-minutový sčítač chronografu (pozice "3")

Na obvodovém prstenci je neodmyslitelná logaritmická stupnice pro zjišťování leteckých výpočtů, které se provádějí otáčením lunety, jejíž bok je pro spolehlivý úchop bez prokluzů opatřen zaoblenými zářezy.

Mezi čtyřkou a pětkou je pak obdélníkový náhled na věnec data, jehož popisky jsou stejně jako stupnice na zmíněných subcifernících vyhotoveny v modré barvě.
SuperLuminova bude za šera vystupovat jednak z ploch obou hlavních rafiček a nezapřou ji ani hodinové indexy.

Ocelové víčko je tradičně ve tvaru pravidelného mnohoúhelníku, opět bez safírového průhledu (které mají pouze některé modely s in-house strojkem), ovšem nadílka informací je naproti tomu netradičně bohatá. Jedná se samozřejmě o základní specifikace letounu. Najdeme zde jeho hlavní rozměry, hmotnost, dosažitelnou rychlost nebo spotřebu paliva i motorového oleje. Středová část víčka pak patří jeho vyobrazení, níže je pak číslo kusů této limitované edice ve tvaru: N°/1049.

Doporučená cena hodinek bude necelých 6 500 USD, Breitling hodlá z prodeje nadaci darovat dalších bezmála 230 tisíc dolarů.

Breitling Navitimer Super Constellation LE (technické parametry):

  • Strojek:  Breitling Caliber 23 - mechanický s automatickým nátahem (upravený ETA 7753); rezerva chodu činí 46 hodin, frekvence 28 800 kyvů/h; 25 rubínů; certifikace COSC Chronometer
  • Ukazatelé: hodiny, minuty, sekundy (subciferník na "9"), datum (pozice "4,5"), stopky (centrální sekundová ručka, 12-hodinový sčítač na pozici "6", 30-minutový na pozici "3")
  • Číselník: černý s bílým obvodovým prstencem a trojicí subciferníků, SuperLuminova na ručkách a hodinových pozicích
  • Rozměry a materiál pouzdra: průměr 42 mm, nerezová ocel
  • Sklíčko: konvexní safírové, oboustranná antireflexní úprava
  • Luneta: otočná v obou směrech, slouží k výpočtům na logaritmické stupnici, nerezová ocel
  • Víčko: ocelové se specifikacemi letounu
  • Voděodolnost: 30 m (100 stop)
  • Tah: černý kožený řemen s bílým prošíváním
  • Další: limitovaná edice 1 049 kusů