Chopard představil nový in-house strojek i své další úspěchy

Pro značku Chopard je současné období především o velkých investicích. Čtvrtá výrobní hala je již na světě, jen za uplynulý rok bylo otevřeno 15 značkových prodejen a vysoko ceněn je také nový kalibr 01.04-C, který vznikl ve spřátelené dílně Fleurier Ebauches.

Hodináři v této dílně, která je součástí skupiny Chopard, pracují na návrhu a konstrukci strojků, které nejsou určeny pro nejvyšší modely značky, tedy takové, jež spadají do kategorie Haute Horlogerie. To jim ale na kvalitě nijak neubírá, vždyť mluvíme o manufakturních strojcích, tedy mechanismech, které jsou od počátečního návrhu až po konečnou montáž dílem pouze hodinářů té které značky.

Letos v Basileji byl jeden takový strojek Chopard představen, nese označení  a zaujme svými specifikacemi i precizním zdobením. První hodinky, které tento strojek ve svém pouzdře hostí, se jmenují Chopard Classic Manufactum a jak název, tak především fotografie dokazují, že strojek nehýří žádnými komplikacemi.

Chopard Calibre 01.04-C

Naopak mechanismus uvádí do pohybu trojici ruček, z nichž ta nejrychlejší obíhá nad pozicí "6", a také věnec datumovky. Strojek obsahuje 27 ložiskových kamenů a má automatický nátah s velmi pěkně zpracovaným závažím, rezerva chodu je při plném natažení rovných 60 hodin.Samozřejmostí je hacking sekundové rafičky při korekci času, která ale nebude vzhledem k vysoké přesnosti chodu potřeba tak často.

Chopard Classic Manufactum

Pouzdro hodinek má průměr 38 milimetrů a je vyrobeno z bílého nebo žlutého zlata čistoty 18 karátů. Tloušťka pláště je něco málo přes 10 milimetrů, samotný kalibr tak může mít okolo 6 - 7 milimetrů.

Na porcelánovém číselníku obíhají tři zlaté rafičky, přičemž hlavní se upínají k tmavým římským číslicím. Hodinky doplňuje černý kožený řemen z aligátora s trnovou sponou z materiálu odpovídajícímu zpracování pouzdra.

Chopard Classic Manufactum

Investice se začínají vyplácet

Celkově skupina Chopard v letech 2011 a 2012 proinvestuje 100 milionů švýcarských franků (asi 83 milionů eur).  Jen v loňském roce rozšíření produkce vytvořilo 150 nových pracovních příležitostí, čímž se celkový počet zaměstnanců vyšplhal na cifru 1 965.
Chopard také usilovně rozšiřuje síť svých mono-brand butiků a jejich počet se již vyšplhal na 20. Celkem lze hodinky a šperky Chopard zakoupit u zhruba 1 500 prodejců z celého světa.

Skupina loni zaznamenala vysoké tržby, které meziročně narostly o celých 15 %. Jak uvedl prezident společnosti Karl-Friedrich Scheufele, tržby se sice zatím nedostaly na rekordní úroveň roku 2008, tedy na dobu před hospodářskou krizí, nicméně podle něj byl uplynulý rok pro obor hodinářství přínosnější a celkově zajímavější.

Zdroj: World Tempus, WatchTime

Značky: Chopard, Novinky