IWC Big Pilot a Mark XVI Father´s and Son

IWC Big Pilot a Mark XVI Father´s and Son

IWC / Novinky

IWC Big Pilot a Mark XVI ve speciální rodinné edici

Manufaktura IWC s ústředím ve švýcarském Schaffhausenu opět dokazuje, že to jsou právě letecké hodinky, jež jsou pro značku naprosto klíčové, pověstnou alfou-omegou. Poslední příspěvek do této skupiny hodinek ale není novým modelem, jde o speciální edici pilotních hodinek pro otce a syna.

Duo pilotních hodinek je tedy určeno rodinám, kde má fanouškovství IWC tradici nejméně dvou generací. Pro otce jsou připraveny obří Big Pilot s 46mm ocelovým pouzdrem, syn pak jistě nepohrdne menšími Mark XVI, kterážto řada má velmi dlouhou a bohatou historii.

Podle slov šéfa IWC Georgese Kerna jde o silný tandem hodinek, který dokonale odráží mnohdy nebývale silné pouze mezi otcem a synem. Nákup těchto hodinek může vazbu mezi nimi ještě posílit, každý pohled na zápěstí totiž připomene, že někde, byť by to bylo na druhém konci světa, je ten, kdo nosí druhou půlku tohoto rodinného stříbra.

IWC Big Pilot a Mark XVI Father´s and Son

Big Pilot jsou známé nejen svým mohutným pouzdrem, ale také strojkem, jež je v tomto plášti uložen. Ten má číselné označení 51111 a disponuje setrvačkou z odolného materiálu Glucydur, patentovaným systémem nátahu Pellaton a sedmidenní rezervou chodu (168 hodin). Frekvence strojku jsou rovné 3 Hz, což odpovídá 21 600 kyvů každou hodinu.
Stříbrný číselník je zdoben rhodiem, přesto jsou bílé ručky s černými okraji dobře čitelné, díky luminiscenčnímu materiálu i za šera.

Nepřehlédněte  Richard Mille RM 055 JC Tourbillon. Unikátní kousek do dražby od Jackieho Chana

Číselník chrání konvexní safírové sklo s oboustranným antireflexem. Víčko pouzdra voděodolného do 60 metrů je šroubovací a ve středovém kruhu je pak místo pro gravírování jména daného pilota. Na prezentačních fotografiích se otec, tedy majitel Big Pilot, jmenuje Peter. K hodinkám je přichycen kožený řemen s dvojicí nýtů na každé straně a překlápěcí ocelovou sponkou.

IWC Big Pilot a Mark XVI Father´s and Son

Menší Mark XVI s dospělejším kouskem skvěle ladí, je zde rhodiový číselník, bílé ručky i hodinové indexy na hlavních pozicích i nýtovaný černě prošívaný řemen. Nechybí ani cibulkovitá korunka k manuálnímu nátahu nebo korekci času a data. Pouzdro hodinek je ocelové velikosti 39 mm, nejde tak o novou generaci Mark XVII, u kterých narostlo do velikosti 41 milimetrů.

Jiný je ale pochopitelně strojek, kalibr 30110 má automatický nátah, 21 ložiskových rubínů, čtvrtinovou rezervu chodu (42 hodin) a regulační mechanismus vykoná 28 800 kyvů každou hodinu.

Samozřejmostí je prázdná ploška na víčku hodinek určena ke gravírování jména, rytinu přitom hodinář při nákupu setu samozřejmě provede bez příplatku, tedy v ceně. Ta by vzhledem k ocelovému pouzdru nemusela být významně vyšší oproti běžným IWC Big Pilot a Mark XVI.

Nepřehlédněte  Blancpain X Fathoms. Vskutku obří potápky změří hloubku ponoru

IWC Father´s and Son Pilot (2008)

Z dílen IWC to není první edice pilotních hodinek určená mužským členům rodiny, podobná byla vydána už před čtyřmi lety. Tehdy volba také padla na modely Big Pilot a Mark XVI, pouzdra však byla zhotovena z platiny, což cenu setu katapultovalo na částku 49 tisíc dolarů. Cena letošní kolekce by mohla být zhruba třetinová.

Zdroj: WorldTempus   

Štítky: /

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*