Prodeje Richemont za fiskální rok k 31.3 (regiony)

Prodeje Richemont za fiskální rok k 31.3 (regiony)

Novinky

Koncern Richemont hlásí silné prodeje

Skupina Richemont sdružující švýcarské výrobce luxusního zboží zveřejnila výsledky svého hospodaření za fiskální rok končící k 31. březnu.  Podrobnou zprávu lze shrnout konstatováním, že prodeje významně rostly ve všech regionech a napříč celým nabízeným sortimentem.

Celkový čistý zisk se v uvažovaném období zvýšil o 18 % na 1,57 mld. eur, prodeje pak rostly o 10 % na 5,3 miliardy eur. Za 38 % celkových prodejů stojí Evropa, která je tak pro skupinu nejdůležitějším odbytištěm. Obrovský odbyt je bezpochyby lvím podílem dán čilým turistickým ruchem, ročně jich na starý kontinent zamíří stovky milionů.

Prodeje Richemont za fiskální rok k 31.3 (regiony)

Jen o něco menší podíl patří Asii a oblasti Pacifiku, kde se prodalo zboží za téměř 2,57 mld. eur, to je v porovnání s minulým fiskálním obdobím dle aktuálního kurzu nárůst o téměř 50 %.

Amerika se přes svou rozlohu a velký počet obyvatel podílela na celkových prodejích jen 14 %, prodané zboží za 737 milionů eur je přesto v porovnání s minulým obdobím takřka pětinový nárůst. V Japsonku se meziroční prodeje díky silnému Yenu zvedly o 18 %.

Nepřehlédněte  Fortis Frisson: zmrazený číselník roztaje dotykem

Prodeje Richemont za fiskální rok k 31.3 (distribuční kanály)


Maloobchodní prodej vůbec poprvé přesáhl 50 % celkových prodejů uskupení, což znamená téměř 3,47 mld. eur. Do segmentu maloobchodního prodeje patří odbyt skrze všechny značkové butiky i obří obchodní server Net-A-Porter.com. Celkový počet butiků celého uskupení se prozatím zastavil na čísle 876 a s expanzí značek na další trhy lze pochopitelně očekávat otevírání nových prodejen.

Prodeje Richemont za fiskální rok k 31.3 (hodinářské značky)

Z hodinářských značek zvýšení odbytů hlásí všechny vyjma Baume & Mercier, kde probíhá restrukturalizace. Obměna produktového portfolia během druhého pololetí roku se totiž negativně promítla na prodejích a tím i operačním zisku.

Prodeje hodinek se ale celkově v porovnání s minulým obdobím zvedly bezmála o třetinu na 1,774 mld. eur, provozní zisk se pak přiblížil k 21,5 % z celkových tržeb.

Prodeje Richemont za fiskální rok k 31.3 (Montblanc)

Ve zprávě jsou dále přiloženy výsledky značky Montblanc, která oproti minulému období zaznamenala vyšší tržby o 22 %. Čelní představitelé Richemontu takto zvýšenou poptávku po hodinkách a perech této značky zejména lepšímu využití výrobních kapacit a efektivnějšímu maloobchodnímu prodeji.  

Pod pomyslná křídla uskupení Richemont patří řada luxusních hodinářských manufaktur, jmenovitě je to Baume & Mercier, Cartier, Montblanc, Piaget, IWC, Panerai, Vacheron Constantin a A.Lange & Söhne.

Nepřehlédněte  Oris Swiss Hunter Team Patrouille-Suisse Edition

Zdroj: Richemont (kompletní zpráva k nahlédnutí), WatchTime

Štítky: /

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*