Skupina Richemont sdružující švýcarské výrobce luxusního zboží zveřejnila výsledky svého hospodaření za fiskální rok končící k 31. březnu. Podrobnou zprávu lze shrnout konstatováním, že prodeje významně rostly ve všech regionech a napříč celým nabízeným sortimentem.
Celkový čistý zisk se v uvažovaném období zvýšil o 18 % na 1,57 mld. eur, prodeje pak rostly o 10 % na 5,3 miliardy eur. Za 38 % celkových prodejů stojí Evropa, která je tak pro skupinu nejdůležitějším odbytištěm. Obrovský odbyt je bezpochyby lvím podílem dán čilým turistickým ruchem, ročně jich na starý kontinent zamíří stovky milionů.
Jen o něco menší podíl patří Asii a oblasti Pacifiku, kde se prodalo zboží za téměř 2,57 mld. eur, to je v porovnání s minulým fiskálním obdobím dle aktuálního kurzu nárůst o téměř 50 %.
Amerika se přes svou rozlohu a velký počet obyvatel podílela na celkových prodejích jen 14 %, prodané zboží za 737 milionů eur je přesto v porovnání s minulým obdobím takřka pětinový nárůst. V Japsonku se meziroční prodeje díky silnému Yenu zvedly o 18 %.
Maloobchodní prodej vůbec poprvé přesáhl 50 % celkových prodejů uskupení, což znamená téměř 3,47 mld. eur. Do segmentu maloobchodního prodeje patří odbyt skrze všechny značkové butiky i obří obchodní server Net-A-Porter.com. Celkový počet butiků celého uskupení se prozatím zastavil na čísle 876 a s expanzí značek na další trhy lze pochopitelně očekávat otevírání nových prodejen.
Z hodinářských značek zvýšení odbytů hlásí všechny vyjma Baume & Mercier, kde probíhá restrukturalizace. Obměna produktového portfolia během druhého pololetí roku se totiž negativně promítla na prodejích a tím i operačním zisku.
Prodeje hodinek se ale celkově v porovnání s minulým obdobím zvedly bezmála o třetinu na 1,774 mld. eur, provozní zisk se pak přiblížil k 21,5 % z celkových tržeb.
Ve zprávě jsou dále přiloženy výsledky značky Montblanc, která oproti minulému období zaznamenala vyšší tržby o 22 %. Čelní představitelé Richemontu takto zvýšenou poptávku po hodinkách a perech této značky zejména lepšímu využití výrobních kapacit a efektivnějšímu maloobchodnímu prodeji.
Pod pomyslná křídla uskupení Richemont patří řada luxusních hodinářských manufaktur, jmenovitě je to Baume & Mercier, Cartier, Montblanc, Piaget, IWC, Panerai, Vacheron Constantin a A.Lange & Söhne.
Zdroj: Richemont (kompletní zpráva k nahlédnutí), WatchTime