Do not be a partner in crime!

Do not be a partner in crime!

Novinky

Pravé nebo falešné: vy máte na výběr!

Švýcarská nadace Haute Horlogerie stupňuje své nasazení proti napodobeninám. Po předchozích projektech, které na problematiku hodinářských replik upozorňovaly tak nyní HH spouští další a zároveň organizuje soutěž amatérských klipů se stejným poselstvím.

Nejen butiky jednotlivých manufaktur nebo prodejci se širším sortimentem hodinářských značek těží z cestovního ruchu. S příchodem letních měsíců si totiž mnou ruce také výrobci a prodejci levných fejků. Desítky tisíc turistů se totiž ze své dovolené u moře hrdě vrací s takovýmito "hodinkami", co na tom, že za své nové "Breitlingy" dali jen stovky korun a možná přestanou sloužit ještě během několikahodinové cesty domů. Nabídka je pro mnohé lákavá a podle pokoutních prodejců se samozřejmě již taková šance nemusí opakovat!

O nemalém objemu výroby napodobenin jasně mluví následující data:

  • ročně se prodají repliky za 400 miliard dolarů, což představuje 7 % celosvětového obratu hodinářských značek
  • každý rok se prodá na 40 milionů replik, pro srovnání: pravých hodinek se prodá 26 milionů
  • v roce 2010 se čistý zisk padělatelů vyšplhal na miliardu dolarů
  • obchod s napodobeninami je tak velmi lukrativní, tresty jsou však mnohem nižší než při obchodu s drogami
Nepřehlédněte  Breitling for Bentley Supersport Light Body LE coby oslava pokoření rychlostního rekordu

Do not be a partner in crime!

Zákazník tak nákupem napodobenin tento byznys podporuje, zároveň se podílí na ztrátě pracovních míst a krádeži duševního vlastnictví. Obchod s napodobeninami rozevřel svá chapadla již na pět kontinentů, kde se fejky nejen prodávají, ale stojí zde zároveň i jejich líhně.  Velkou expanzi obchodu s replikami dokazuje také skutečnost, že v roce 1980 byl jeho obrat 5 mld. USD, nyní se už ale blíží stonásobku, tedy půl bilionu dolarů.

Fake wathces are for Fake people

V rámci boji proti falešným hodinkám, které si půjčují vzhled oblíbených luxusních kousků, ne však jejich kvalitu, si možná vzpomenete na kampaň s názvem Fake Watches are for Fake People (falešné hodinky jsou pro falešné lidi), který byl spuštěn v roce 2009. Známý banner se v následujícím období objevoval ve 120 mediích ve 24 zemích světa.

Zbrusu nová kampaň se ptá: Pravé nebo falešné: máte na výběr! – nebuďte součástí zločinu.

Nadace HH také ve spolupráci se studenty 1.ročníku oboru Vizuální komunikace na Univerzitě umění a designu v Lausanne připravila soutěž na téma Take a true look at fakes (získejte pravdivý pohled na padělky). Výběr těch nejnápaditějších klipů se následně dočká mezinárodní prezentace ve Švýcarsku.

Nepřehlédněte  OMEGA Ladymatic v růžovém zlatě: dechberoucí luxus pro dámy

Zdroj: hautehorlogerie.org

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*