LVMH / Novinky

Skupina LVMH kupuje značku Bulgari. Hodinářské zastoupení v koncernu sílí

Francouzský koncern luxusních značek LVMH v těchto dnech realizuje akvizici známé italské značky Bulgari SpA. Skupina LVMH, která prostřednictvím svých značek nabízí movité klientele prakticky vše od luxusního šampaňského, přes prvotřídní hodinky po obrovité jachty, tak opět rozšiřuje své portfolio.

LVMH tak akvizicí v hodnotě 3,7 miliardy eur získala majoritní podíl (50,4 %) známého producenta šperků a švýcarských hodinek. Pro koncern je to dle agentury Bloomberg největší akvizice za posledních deset let. V první fázi LVMH koupila 50,4% podíl firmy Bulgari za 1,87 mld. €. Při běžném obchodování na burze by přitom takový podíl byl o cca 60 % levnější. Pro majitele Bulgari tak šlo jednoznačně o nabídku, která se neodmítá.

Ani LVMH na akvizici jistě neprodělá, jelikož tak koncern získává velmi významného producenta šperků a švýcarských hodinek a analytici předpokládají, že se tržby skupiny v tomto segmentu až zdvojnásobí.

Trh s cennými papíry na tyto události reagoval zvýšením ceny akcií Bulgari o takřka 60 procent, na italské burze kvůli tomu dokonce došlo ke kolapsu systému. Obchodování s akciemi Bulgari tak muselo být pozastaveno.

Nepřehlédněte  TAG Heuer a nový strojek Calibre 1887. Podobnost s kalibrem Seiko TC78 čistě náhodná?

Podmínkou dohody bylo, že Bulgari získá v koncernu silné postavení. V představenstvu LVMH tak zasednou bratři Paolo a Nicola Bulgari; první je šéfem společnosti, druhý pak jejím vicepresidentem. V exekutivě LVMH nově zasedne také výkonný ředitel Bulgari Francesco Trapani.

Převzetí Bulgari je dalším důkazem odhodlanosti skupiny LVMH patřící miliardáři Arnaultovi rozšiřovat své portfolio a expandovat na další a další trhy. Naposledy skupina získala 20% podíl značky Hermes, za který však v porovnání s touto akvizicí zaplatila o 82 % méně.

LVMH byla založena roku 1987 dvojicí Louis Vuitton a Moët Hennesy (název koncernu tak tvoří jejich iniciály) a jen za uplynulé desetiletí, již pod taktovkou současného majitele Bernarda Arnaulta, dokončila více než dvě desítky významných akvizic. V současnosti koncern zaměstnává na 80 tisíc lidí a jeho cena je odhadována na 77 mld. dolarů. Hodinářská značka Bulgari tak v koncernu doplní již tak silné zastoupení hodinářů ve složení TAG Heuer, Dior, Hublot, Zenith a Chaumet.

Zdroj: Business Week, Wikipedia

Štítky:

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*